semalam di jalanan.

bintang mula beku.hati dilanda hiba.rasa ingin naik sampan, akhirnya tenggelam di lautan.

malam kelam, bintang mengerdip aku ingin bersunyi,
tak bersuara di rongga, tak jejak apa di tanah,
hanya bisu, biarkan Kuala Lumpur berpesta sakan.
terhenyak rasa hati, bila rindu mengetuk pintu
harap tak buka, kerna tahu siapa gerangan
bukan yang aku pinta, tapi yang aku tunggu
separuh nafas harap dia menerpa, tapi itu angan
mengapa pada senyuman yang mencuri hatiku
aku seperti pungguk merindu kesakitan
seluruh muka pucat menahan bisu, takut terleleh air mata,
apa pun di fikiran, muka dia membungainya,
apa pun di mulut, nama dia menyebutnya,
baik aku bisu, di malam bintang menjadi beku, seperti tahu aku dilanda sebu.
ingin sekali bertanyakan si rama-rama, wahai si cantik manis, pernahkah ia merasa sunyi?
harap ia tak sepertiku,
aku hanya insan dahagakan perubahan,
kesempurnaan tak pernah datang.
*aku perlu menangis.

2 comments:

-rabi'ah aminuddin- said...

aku pn perlu menangis..
tp xde bahu untuk aku pinjam..
xde tangan untuk menadah air mata aku..

sofea said...

setiap org ader perasaan yg sama beah.
cuma mereka lebih bernasib baik, kerna ada yang menemani.
bkn mcm kita.
:(