sehari di sekolah

alhamdulillah, setelah demam yang mungkin dah mencecah 2 minggu, semakin hari aku makin pulih. dah disahkan dengan sebaiknya aku bukannya H1N1. sekali lagi aku boldkan, BUKAN H1N1. mungkin aku terima angin liarnya saja kot. ah, tak kisah. nasib baik bukan penyakit durjana itu. mulakan kehidupan di sini buatku makin seronok. mungkin dah lama sangat aku rindu zaman sekolah. jadi, dengan kelas bermula seawal 8 pagi, rehat pada pukul 10, balik pada pukul 1.30 petang, kokurikulum bermula jam 4.30, bermain hoki petang-petang di padang, buatku makin mula suka. tak gitu? mungkin setengah orang gelar ia bukannya kebebesan sejagat, tapi bagi aku, buat aku kembali berdisplin. :)
dengan beberapa tanggungjawab yang dipikul, banyak juga tugasan yang hendak dilaksanakan. agak popular namaku disebut-sebut di kelas, "sofea" dan "sofea". bukan perasan, kenyataan la cik timah! aku hanyalah penolong, tapi mungkin aku seperti kakak kepada mereka, memandangkan mereka baru mencecah 18, (macam la aku dah cecah 20)huhu, jadi banyak tanggungjawab aku pikul. tak kisah la adik-adik. its my pleasure taw. dulu, di sekolah, kuasa autoriti itu lebih kuat dan selalunya anggap junior-junior ini semuanya tak patut dibuat baik. aku sumpah itu salah. mereka kadang-kadang cool jugak apa. banyak hiburkan hari-hari aku di sini. aku selesa dengan azrul, nora, munira, nawi, semua la yang bergelar rakan sekelas aku sekarang.
terima kasih. sekarang hanya ada satu matlamat. bila dah penuhi, aku akan sebutkan di sini. wah! tak duga juga, aku mula rindu dengan beah, ain, kaseh, paah, k.bella,k.yuz, budak-budak sengal kmph dulu, tak tipu aku cakap, pengalaman tak dapat di lupa.sekarang 2 budak aku di kuarantin kan kerana disyaki, aku mula bimbang. harap mereka sembuh dan kembali ke sekolah. minta tolong ye cikgu? aku makin rasa jadi cikgu makin cool. siapa boleh buatkan murid-murid kira-kira 20 orang senyap pada satu masa kalau bukan cikgu?
ye tak cik guru? :)



nothing else matters.

6 comments:

kaseh rose ain dato' rosmi said...

waa..!sgt bmotivasi kot!yup2!sgt cool oke!tp pnat..huhu.i mis u laa baybeh..rndu nk mgila kot!c u when u c me.

faraheeda said...

best r baca blog awk..ktaorg ni kwn kaseh taw..ktaorg pun mula rasa sronok duk mktab dgn rutin yg diatur utk kte..mula2 x bes kn? asyk igt kat U yg kte dpt dlu..

Noor Arifa said...

i still dont think so after 1 year and 6 days of being in maktab.
but m glad anyway.
sbb kerja aku dah tau nnti.
aku jd cegu.
pastu elaun ada.
hahaa :))
aku cuma bersyukur.
ini rezeki aku.

sofeamohamed said...

kaseh: btw, aku pun tak la rs sebagus mana di sini. tp, kita pikir keje n masa depan. btw, miss u lots la. sumpah.

faraheeda: thanks sbb singgah my blog. sila la singgah selalu ye?huhu
yeah. dh bleh adapt la ngn "sekolah" neh. tak gitu cikgu??

ripa: aku pegi maktab dgn pengaruh kau ye.
hahah, thanks anyway syg.
smoga kita jd cikgu yang berjaya yup!

-rabi'ah aminuddin- said...

its better to do something that we like,
then doing something that we have to do..
mcm aku..
sucks!

sofea said...

beah, sumtimes apa yg kite terpakse buat adalah yg terbaik dr apa yg kita suka.
sbb apa yg kita suka tak semestinya baik unt kita.
so, keep believing in ur fate.
maybe ader hikmah darl.
huhu
dun worry too much keyh??
insyaallah, Allah tak tinggal kau.
walau sesaat.