"hidup ni bagai roda. kadang-kadang kita berada di atas, kadang-kadang di bawah. kadang-kadang kita pun tak tahu kita berada di mana" kan shakeys??

"the times when we would play about,the way we used to scream and shout,never dreamt you'd go your own sweet way..goodbye my friend"
so, i'm writing again. i thought nak tamatkan je flightless soul neh buat pertama kali. tapi, mula rasa rindu. mungkin tak patut buat begitu. ampun ye.dengan winampku yang menemani, mungkin sedikit sebanyak dapat bagi feel nak menulis. :D mulakan dengan satu persatu.
minggu lepas, kebas kaki ku, perut ku sebu, melangkah ke kuantan. semata-mata jumpa kawan sekolah rendah. banyak betul jumpa orang. suke-suke:D sumpah rindu pada mereka. mungkin aku rase sedikit jahat bila aku lah orang yang paling lama tak ketemu mereka. darjah 6 aku di kuantan, tahun berikutnya aku lari. hanya singgah setahun buat memori manis bersama mereka, terus aku angkat kaki ke kl. bukan sengaja aku lari diam-diam, bukan itu. cuma aku hanya mampu tunjuk satu sebab. ayah. die dah tahu tempat aku teduh, jadi makin tak selamat. memandangkan aku pun dapat tempat belaja di kl, jadi suara ke kl tuh makin menjadi-jadi. tak sempat aku ucapkan selamat tinggal. aku minta maaf. hanya tuhan saja tahu betapa sebak nak tinggalkan kamu. its not that easy to leave a place that really2 make my new life.hard. so, its been 8 years tak jumpe dengan mereka. masing-masing dah punya potret kematangan. itu hidup. makin hari, makin meniti usia kematangan. dan makin punya banyak jalan-jalan yang sempit dan hanya meniti hari meneliti hati.punya ngeri. shhh.. entah banyak mane kereta punya hari itu, kami singgah ke the legend untuk mereka menikmati pool dan kami para hawa menikmati angin pantai di tengah hari. punya banyak kisah kami ketawakan. punya banyak kisah kami ceritakan. mahunya aku hentikan waktu, hanya untuk kami. hanya untuk kami sahabat mengenang kembali pelbagai kisah. pelbagai hikayat. itu aku suka.:D lepas para adam mandi-manda, kami bergegas ke hotel mercu untuk check in. kredit to farhan, sebab bookkan dan gune veto sebagai bakal menantu kepada empunya hotel untuk dapat murah. entah-entah satu hari hak milik bertukar pada kau pula. mana tahu. itu namanya tuah. :D amin. lepas semuanya siap sedia, kami berkonvoi ke kemaman semata-mata sata dan otak udang( haha. semua nak ketawakan aku bila aku tak tahu itu otak-otak ). ceh! heheh. kenapa aku tak makan sebelum neh? macam hilang satu nikmat hidup. sedap la dua bende alah neh! :D lepas perut dah kenyang, mulut tersenyum, bergegas ke hotel semula semua sang dara. mengejar pantai. kami nak bermandi-manda pula. teruna menyediakan tempat untuk berbbq malamnya.terima kasih.:D fuhh. senang hati berendam dalam air menjadi duyung sementara. walaupun ceteknya aku rasa, kan manja dan nik?! tapi, tetap puas. yeah! aku puas hati. dan malam itu, aku punya banyak bercakap dengan si manja. thanks girl. It brought me back to reality after hearing them. I now have a new purpose and a new goal -to be a better person. thanks ya. there's nothing i need now. just u guys. make new memories and at the same time, i'm sorry for leaving u guys without a simple note to be written. its just too fast. even i cant remember how its happened actually. frankly, i wish that night will not ended.hijri dan dini sibuk ke unggun apinya. farhan, faidz sibuk ke merasa-rasa makanan. anwar, saddam, dan rahim teruna penyelamat ayam membakar. sufi turut serta walaupun aku tahu, kau turut jage makanan supaya tak abes "dirasa"hah. kesian sofi, demam. thumbs up untuk ko. sanggup juga datang.mungkin amir dan adek berbual di sana. asyraf mungkin hanya diam. adam menolong membakar. yang perempuan kami membuat sandwich tepi kolam. hahah:D.i miss every little time with you guys. gelak-gelak time bakar ayam, makan-makan, n even photography session. haha:D thanks with all the laughter we shared, all the stories and even all the tears. its amazing to have u guys. thanks Allah. its a gift from you that i will not get again even my next reborn. syukur. then, esoknya seperti biasa. mereka kembali pulang. seperti burung kembali ke sarang.
really miss them.
reunion sk.pandan standard6 '02.
cherating.
not forget, happy birthday little angel, manja.
:D

1 comment:

Unknown said...

huhu..kangan sih sama kamu suma~