"Alcatraz was built to keep all the rotten eggs in one basket..."si babi warden.

aku perlukan minyak cap kapak.
buat kepala aku makin ringan. sungguh.
walau tak seringan mana, namun cukup lah sekadar aku boleh tarik nafas sekali lagi.
walupun penuh asap, aku rela. makin sedap aku rasa.

oh wang, kau takde jual cop duit ke?siap aku bold lagi. tunjukkan bertapa aku maukan.
maunye aku beli sedozen.
cukuplah. aku tak tamak.
cukuplah buat adik aku ke universiti.
apa sahaja dia nak, aku ya kan. dia kan adik aku.
walau kene tangkap dan di hantar ke alcatraz sebab curi sebuku roti untuk dia makan,
macam frank morris pun, aku sanggup.
kamikan berkongsi darah. apa salahnya.


sambil tengok escape from alcatraz, sambil berangann angan jadi pengarah buat film terbaik ini.
mesti mak Clint Eastwood sejuk perut lahirkan dia. pembawa opera filem hidup.
tahniah.

No comments: