kanak-kanak, 2011

betul kata rakan aku.
aku buka sahaja facebook, ada saja adik-adik perempuan yang berstatus macam-macam.
gelak kecil aku.

" I love you abang."
"ILYSM, sayang"
"I miss you"


dah la baru belas-belasan tahun.
ada yang baru abis upsr pun.
apa kau orang tahu tentang cinta, rindu,sayang, perhubungan? tak tahu bukan?
lebih baik berbalik pada buku, pada cikgu, pada papan hitam,pada keluarga,
itu lebih menguntungkan.
kakak cakap serius.

aku rasa, waktu umur aku sebaya kamu,
aku pun tak puas main masak-masak lagi.
kejar-mengejar sambil angkat kain, apa nak malu, dalam ada seluar panjang.
tak kenal, mana perempuan, mana lelaki.
semua aku tampar. ;)

kanak-kanak sekarang lebih beremosional.
aku rasa, tak bagus.
jom, nikmati zaman kamu. sebelum kamu sedar, kamu betul-betul rindu,
zaman kanak-kanak kamu.

5 comments:

inn said...

too right you are anis :)
tkcre!

-rabi'ah aminuddin- said...

agree!

sofeamohamed said...

inn: thats y la. kawan2 my brother yg baru 12, 13, dah bercintan2. hishh. geli wehh! ;)

beah: agree ya amat!

Ain Rosmi said...

Okay now I know how much I miss your writing. Rindu gila!

Zafirah Feyra said...

setuju! kanak2 zaman skrg sangat berlagak matang..

p/s: tapi dulu aku slalu main kete tamia ngan khemah2.. panjat pokok bagai.. lalala~ :P