sayang, kelantan menang.

sangat klise,dalam mana-mana filem,
watak guru je, mesti kena baik.
watak guru je, mesti bertutup litup.
beri aku nama filem, yang watak gurunya, seorang yang jahat?
yang degil, yang gila,
melainkan yang suka mengumpat dan dengki.
dari kecil, sampai dewasa, hanya watak guru yang dilihat baik indah.
mampukah aku pikul watak tuh,
dalam 4 tahun lagi?


* di atas, hanyalah intro.*
okay, fine. kelantan menang. kan dah kalah bet. ;)
hari itu, dengan sakit perut seperti tali perut tak mampu nak menahan angin yang berlegar-legar dalamnya, pergh, bagai nak tercabut nyawa aku muntah.
tambah dengan muntah, tambah lagi dengan cirit.
then, its perfect! mana satu aku nak keluarkan dulu?
*depan belakang tak sabar-sabar nak keluar*
SHIT!

tengah orang dalam rumah aku menjerit-jerit dek tersasar gol,
dek aidil yang nampak handsome kena keluar padang,
dek jang oh jang dah dapat 1 gol,
dek gomo kelate gomo dah menang,
memang tak ada seorang pun dengar jerit aku. tak ada.
aku pun tak dapat abeskan tengok perlawanan bola yang rasanya bagai perlawanan baling botol dan mercun dalam stadium itu,yang memperlihatkan mentaliti orang kita,
aku terus tidur, yang mimpinya, yakin kelantan menang.

takut-takut, terbakar Stadium Negara kang.
admit, kalau tak kerana Kelantan, aku tak sedar, Malaysia masih ada game bola sepak.
ye la, Stadium kang dah jadi tempat konsert,
tapak fiesta-fiesta, paling koman pun, tapak buat filem.
filem drift sana-drift sini, lagi banyak guna CGI dari lakonan betul,tuh la tapak stadium,
betul!

around 2 am.
aku sedar, tekak tak sedap, muntah asyik inginkan diluak.
sumpah, sakitnya, aku tak dapat gambarkan.
dah lama tak muntah, agak-agak dah 5-6 tahun.
muntah punya banyak, sampai terluka anak tekak. mana tak, minum air pun perit.
sekali lagi, tak ada yang dengar. semua tidur lena dek meraikan kelantan.

aku kejutkan nenek, aku kejutkan eddie.
aku yakin, mereka mesti bangun. mesti!
le le tuh juga, aku ke klinik. kena sekali injection, lege skit.
balik rumah, eddie dan nadia temankan aku, sehingga aku benar-benar lena.
hingga aku benar-benar bermimpi.
baru eddie balik rumah.
dah la hari itu, die kena ke Shah Alam berkali-kali,
buat set kabinet yang besar-besar,
esoknya ada kabinet yang najk keluar,
janji dengan customer pukul 10,

dia tetap balik selepas aku tidur.
pukul 5 pagi.

No comments: