kami kan berkongsi darah yang sama?

"tak apa sofea, hidup ini macam cermin. apa orang kata kat kita, ia akan reflect balik kat orang itu. you dun worry, u akan berjaya one day. insyallah :),yang penting, adik-adik.tanggungjawab sofea kalau ibu dah tiada...." pn.cassandra cakap..




aku tahu adik aku cantik.
adik-adik aku jelita.
dan sebenarnya aku tahu aku tidaklah serupawan mereka.
macam aku lah hanya anak susuan.
tapi, aku masih punya rasa hati, dan juga jiwa kecil ini tak pernah lelap, tak begitu?
adikku mahu selipar, aku belikan walaupun dalam poket hanya ada rm10.
adikku mahu tengok transformer, aku ya kan aje. walaupun aku sendiri tunggu mereka di luar. tak cukup duit.
adikku mahu ke universiti, aku tolong sedaya yang mampu. keringat tak pernah lelah untuk mereka.
apa salahnya, mereka kan adik aku.
aku tak kisah apa-apa sahaja untuk mereka,
kamikan berkongsi darah yang sama? :)




.................................................

3 comments:

Anonymous said...

umpama air d cincang tak akan putus..............

paahSGTcun said...

aku terharu..
cgu sofea seorang kakak yg mitahli~

Si Beruang~ said...

really?haih.i respect u.i x taw if i sanggup buat tu utk adek2 i. kudos