ayah.

sumpah, aku jelous ya amat dengan budak kecil tuh, berbaju pink.
aku jeles.



rasa dah lama sangat aku tak bersemuka dengan ayah.
Bertahun-tahun juga rasanya.
Agak-agaknyalah,

masih ingatkah dia dengan raut wajah yang miripnya ini?
masih ingatkah dia dengan dua tapak tangan kecil dulu, yang selalu dipimpin dan dikucupnya?
masih ingatkah dia dengan senyum tawa ini, yang tidak berubah dari dulu, sampai sekarang?
masih ingatkah dia, anak manja nya ini sudah 20 tahun?
masih ingatkah dia dengan tangisan yang mampu cairkan hatinya dulu?
masih ingatkah, darah yang mengalir dalam badan ini, adalah darahnya?


kerna, aku tak pernah lupa dia.
Mohamed Rashidi b. Mustaffa.

1 comment:

MS.JENDOOLAH said...

kerna aku juga tak pernah lupa sapa lahirkan aku dekat dunia ni.

anis,
kalau kau masih ingat cerita kita plot nye hampir sama cuma klimaks je laen.aih

sedih :(