i look to you




tersentuh sangat-sangat dengan makhluk kecil ini.
kau harus lihat rancangannya bersama oprah.
hampir mati ibunya ketika dia kecil, tak kisah jika hadiah pertandingan hanya 5$, tetap dia bertanding hanya untuk hadiahkan sekeping pizza untuk mak serta adiknya,tak jatuh walau dihimpit, tak lenyap walau ditanam. itu namanya kuasa ibu.
hadiahnya hanya satu, buatkan ibunya gembira. buatkan ibunya bangga.
aku rasa kau berjaya, adik. kurniaan tuhan tak ternilai bila ibu masih memelukmu, dan bayangkan kita hanya mampu peluk gambarnya? subhanaallah.

jangan sesiapa sentuh ibu aku.
sentuh perasaannya, walau dengan apa sekalipun.
walau dengan kata-kata, apatah lagi sentuh kulitnya.
mohon sekali.
dia separuh dari aku. itu saja aku tahu.
walau sampai langit belah kepada dua pun, dia tetap ibu aku.
alhamdulillah ada catwoman seperti dia dalam hidup aku.
jadikan aku seperti hari ini.

No comments: